Navigacija

Aktualno

10 nasvetov za uspešen slaščičarski posel!

Spodaj podajamo 10 korakov, s katerimi vam bo uspelo vašo amatersko navdušenost nad sladkimi kreacijami preliti v posel vreden vašega imena. Vsekakor vam, preden se začnete ukvarjati z novimi slaščičarskimi podvigi svetujemo, da se v posel podate s srcem. Namreč, začetno navdušenje se velikokrat konča hitreje, ponoven zagon pa je težko dobiti. Kdor misli, da je slaščičarstvo ali sladoledarstvo tek na kratke proge, se krepko moti.

Seveda boste poleg spodnjih nekaj nasvetov potrebovali tudi nekaj sreče, kapitala in ekipo, vendar počasi se daleč pride.

Kje smo že ostali?

1. Slaščičarski posel je bolje začeti z mentorjem

Kadarkoli začnete novo podjetje, se je pred njegovo ustavnovitvijo dobro posvetovati s strokovnjakom, ki vas lahko vodi in vam dobro svetuje na podlagi informacij in izkušenj. Veliko informacij lahko najdete že po samem internetu. Registrirajte se na forum, včlanite se v kakšno FB skupino in vprašajte. Miselnost, češ, ne bodo mi pomagali, ker jim bom konkurent, je že dolgo mimo. Za to, da boste uspeli, boste naredili vse, je tako?

Deljenje, torej sprejemanje in dajanje informacij je v tej fazi ključno. Če mislite, da boste vse informacije dobili na enem mestu, se motite. Sprašujte, bodite pripravljeni sami “podrezati” in si ustvariti sliko o (ne)smiselnosti odgovora.

Predvsem pa ne izgubiti motivacije! To, da svoj posel obvladate, ne dvomimo. Vemo pa, da potrebujete, vsaj v tej začetni fazi, imeti dober pregled nad vsemi postopki – pri tem pa vam lahko (najbolje!) pomagajo tisti, ki so vse skupaj že dali skozi!

Priznani gostinci v vaši bližini, ni nujno, da iz enakega sektorja bodo gotovo imeli kakšno dobro, lahko da tudi ključno informacijo. Nekateri sicer ne marajo konkurence, vendar vaš posel bo gotovo prinesel nekaj novega, svežega in zanimivega. Poskusite širokost ponudbe predstaviti kot plus, pri katerem boste vsi nekaj pridobili!

2. Poslovni načrt slaščičarne

Poslovni načrt ni nujen, je pa dobrodošel! Ne uporabljajte suhoparnih tem, predlog in podobno. Napišite poslovni načrt po svoje, lahko tudi kot plakat. Povabite svoje družinske člane in jim predstavite svojo idejo. Naj to ne bo hec, ampak prava “Shark-tank” predstavitev!

Pri pisanju poslovnega načrta morate razmisliti in načrtovati vse vidike svojega poslovanja. Vključite informacije o trenutni in morebitni bodoči konkurenci in potencialnem dobičku. Že veste, kje boste dobavljali surovine? Se vam splača da sami delate biskvit za rolado, ali bi ga raje naaročili in privarčevali na stroških dela?

Poslovni načrt ni nič drugega kot osnutek pred poslovanjem podjetja. Če bo to uspešno, bo “prekoračilo” vaš poslovni načrt – to bo znak, da ste ga presegli. Če pa boste “slabo” napisali poslovni načrt – pa vas bodo pri predstavitvi ustavili že vaši najožji člani.

Imejte v mislih, da opisujete nekaj, kar radi počnete – to pa dobro poznate. Vaš posel bo postal del vašega življenja in prav je, da ga znate ubesediti in na ta način postaviti v okvirje.

Čeravno nekateri smatrajo poslovni načrt kot nek nebodigatreba, smo mnenja, da je to edini način, s katerim dobite vsaj grob oris stanja, kamor greste. Več informacij kot bote upoštevali, lažje boste kasneje delovali! In predvsem, ne boste skrenili s poti!

3. Viri financiranja

Kakšni bodo vaši viri financiranja? Za pridobitev lokacije, nakup opreme in čas, dokler podjetje ne postane dobičkonosno, boste potrebovali nek kapital. Če zaprosite za poslovno posojilo, ocenite kreditno sposobnost in določite, kako boste financirali svoje podjetje. Pri prijavi za poslovno posojilo bodite pripravljeni predstaviti poslovni načrt in poskrbite za to, da bo vse skupaj izgledalo premišljeno in profesionalno.

Seveda vam lahko pri financiraju pomagajo tudi vaši bližnji oziroma vsi, ki bodo verjeli v vas. Vseeno pa se povežite s tistimi osebami, ki jim zaupate in jih cenite. Na ta način boste dolgoročno sodelovanje lahko razširtili tudi na druga področja in posel bo nedvomno lažji in bolj obvladljiv.

4. Lokacija slaščičarne

Naj gre za najem ali nakup lokacije – dobro pretehtajte vse možnosti, ki jih imate na voljo. Tudi če razmišljate o tem, da bi torte ali slaščice za rojstnodnevna, poročna in druga praznovanja izdelovali v domačih prostorih, morajo le-ti biti ustrezno opremljeni.

Poskrbeti boste morali za dobro osebno higieno zaposlenih, voditi boste morali evidence o čiščenjih. HACCP obravnava tudi ravnanje z odpadki, morebitno razkuževanje in obvladovanje škodljivcev. Poleg tega boste morali biti pozorni na navzkrižno onesnaževanje živil z mikroorganizmi in poskrbeti za redno spremljanje temperature med pripravo, shranjevanjem in distribucijo do strank.

Seveda bo vse skupaj lažje za tiste, ki že delujete v gostinstvu. Za tiste, ki pa še ne – raje vprašajte preveč, kot premalo. Morebitni pregled inšpektorja in odkritje nepravilnosti ne prinese le denarne kazni ampak vam lahko na dolgi rok tudi uniči ugled vašega posla.

Posel pa je tisti, zaradi česar ste vse skupaj začeli, mar ne?

5. Prava oprema za slaščičarno

Pri nakupu opreme preverite različne možnosti. Vedno se najdejo vsaj tri – nova, rabljena ali sejemska oprema. Velikokrat lahko prostor dobite tudi že opremljen – pri tem bodite pozorni na delovanje aparatov. Ti bodo ključnega pomena za vaš posel!

Prav tako je dobro načrtovati in nabaviti dobre aparate, priznanih proizvajalcev. Navadno se zdijo cenejši hobi aparati dobra naložba, vendar preprosto niso kos zahtevnim opravilom, ki jih potrebuje slaščičar ali slaščičarka, ki začenja s profesionalnim poslom.

V začetni fazi boste potrebovali vsaj profesionalni kuhinjski robot, pečico, blender, hladilnik, in zamrzovalnik. Poleg aparatov pa seveda potrebujete tudi raznorazne police, pulte, omarice ipd. Kasneje lahko nabor strojev smiselno razširite – morda bo v vaš posel vstopil sladoled in boste potrebovali pasterizator, stroj za sladoled ipd.

6. Šolanja in izobraževanja (bodo) vedno bolj pomembna za vaš sladki posel

Dandanes lahko opravite veliko tečajev, izobražujete se lahko na daljavo, s pomočjo knjig ipd. Praksa oziroma “kilometrina” se bo skoraj vedno izkazala za najboljšega učitelja, in takšno izobraževanje se praktično nikoli ne konča.

Seveda vam določeni certifikati in priznanja lahko prinesejo določen renome, vendar ga morate ohranjati, zato ne izgubite stika s slaščičarskimi novostmi. Obisk večjih sejmov, kontaktiranje različnih dobaviteljev in pregled nad zahtevami trga bi morali dati jasno sliko o tem, kaj je “in” in kaj ne.

7. Odlične surovine so ključne za vsak posel

Odličnost surovin gotovo spada med ključne prvine vsakega posla – in tudi pri slaščičarstvu ni nič drugače. Prava izbira surovin je pokazatelj kakovosti, nemalokrat pa se lahko zgodi, da je z odličnimi surovinami priprava slaščic ali sladoleda bolj preprosta.

Določeni materiali vam lahko prihranijo kar nekaj dela (npr. pečena meringa, ki jo lahko uporabite za dekoracijo vaše torte ali sladoleda). Na voljo imamo tudi palmovo olje, nekateri pa raje prisegajo na to, da je za cvrtje bolj zdrava kokosova maščoba.

Izberite torej pravega dobavitelja za svoj posel. Nekateri preferirajo, da surovine nabavljajo pri več različnih dobaviteljih, razpršeno. S tem ni nič narobe, največkrat pa dobiste dodatne bonuse ali pa npr. ugodnosti, če večino surovin jemljete pri enem samem dobavitelju!

8. Zavarovanje

Vsekakor je dobro imeti imetje zavarovano, pa tudi vi bodite zavarovani. Izpad dohodka zaradi neljube nesreče ali nezgode naj ne bo glavni razlog za zaprtje vaše sanjske obrti.

Pridobite nekaj ponudb iz zavarovalnic v vaši bližini in dobro se pozanimajte, kaj lahko vse zavarujete – nekateri omogočajo tudi zavarovanje loma aparatov ipd.

Vsekakor pa upoštevajte vse primere dobre prakse in delovnih navad. Na ta način boste sami poskrbeli, da boste med delom uživali in bili popolnoma brez skrbi.

9. Slavnostna otvoritev slaščičarne – naj vaš posel zaživi!

Ne pozabite načrtovati odprtja slaščičarne – brez malo pompa pač ne gre.

O tem ne obvestite le prijateljev ali sorodnikov – obrnite se tudi na tiskane, radijske in morebitne TV medije v vaši bližini. Navadno so novinarji navdušeni nad novimi zgodbami, hkrati pa cenijo pristnost, inovativnost in podjetništvo.

Vsekakor pa se na to pripravite. Osebje naj ne bo tam prvi dan, pripravite in izobrazite jih. Poskrbite da bo nivo postrežbe in izdelkov tak, kot je na dan odprtja tudi vse ostale dni.

Predvsem pa ne pozabite, kdo ste. Bodite pristni, ne zaigrani! In postali boste boljši, najboljši!

10. Marketing in oglaševanje za rast vašega posla

Najboljša reklama za popolnoma vsak posel je še vedno tista, “stara” – od ust do ust. In to še vedno drži.

Seveda, z dobrim logotipom, sloganom, ki gre dobro v uho, predvsem pa s kakovostnimi slaščičarskimi “vsebinami” lahko zapolnite vrzel in se na drugačen način vsedete v srca vaših strank.

Seveda lahko prodajo pospešujete tudi s pomočjo nagradnih iger, raznih letakov in kuponov – a bodite ustvarjalni, drugačni.

Pri tem tudi ne pozabite na prisotnost na socialnih omrežjih. Poskušajte objavljati redno, predvsem pa stvari, za katere menite, da bodo dosegle čim širši krog vaših morebitnih kupcev. Tu imejte v mislih predvsem vaše okolje, razen seveda, če se ne mislite širiti še v kakšno drugo mesto.

Vsekakor se vam bo med delovanjem zgodil tudi kakšen kiks – ne jemljite si ga k srcu, priznajte napako in pojdite naprej. Na takšen  način boste neobremenjeni in boste lahko zasijali v vsej svoji odličnosti!

*** *** ***

Za konec naj dodamo še to, da radi priskočimo na pomoč V primeru dodatnih vprašanj ali želje po pogovoru glede surovin za sladoled ali slaščice smo vam na voljo. Prav tako imamo na voljo odličnega slaščičarja, ki vam lahko naše izdelke in njihovo uporabo predstavi in razloži. Veselimo se že srečanja z vami!

Lahko  nas tudi pokličete ali nam pišete na shop@makabo.si.

PRIJAVI SE NA NAŠE E-NOVICE

x

Pošlji povpraševanje

Z oddajo obrazca izdajam soglasje, da podjetje Makabo d.o.o. interno obdeluje moje osebne podatke, ki sem jih vpisal/a v spletni obrazec in jih uporabi za namene izvajanja aktivnosti neposrednega trženja in promocije, za interne analize ter statistične obdelave. Prejemnik se lahko kadarkoli odjavi od prejemanja obvestil s strani podjetja, odjava je možna na e-mail info@makabo.si.

Vsa polja so obvezna *